Das ist ein Leben! - Alex Krüger
RSS

Letzte Einträge

Next Waypoint: Home Port Gostanbul
Geschafft!
Die Woche der Wahrheit
Erstmals englisches Wetter
Ärmelkanal Querung zu den Channel Islands

Kategorien

Welt-RUM-bummler goes RYA
erstellt von

Welt-RUM-bummler goes RYA

Meldung aus Puerto Rico!

So, hier bin ich mal wieder:  Mittlerweile melde ich mich von der Insel Gran Canaria aus dem furchtbaren Touri-Ort Puerto Rico.  Aber es gibt eine Marina, in der noch ein Liegeplatz frei war.  Denn eigentlich wollten wir gestern nach Puerto de Mogan.  Mogan wird auch Little Venice genannt und ist zwar auch touristisch aber mit erfrischender Architektur und einem alten Fischerdorf als Kern.  Leider wurde uns gestern Abend 2100 auf VHF Ch 12 vom Marinero mitgeteilt, dass die Marina voll ist.  Schade - aber letztlich egal.  Wir sind ja nicht zum Sightseeing hier, sondern fürs Offshore Segeln.  Apropos:  Wie schon im letzten Post angedeutet, hat die britische Schule Endeavour schon am ersten Tag mit einer netten Begrüßung und einer äusserst gewissenhaften Sicherheitseinweisung Pluspunkte gesammelt.  Diese Ausführlichkeit habe ich bisher nur bei Burkhard Morys erlebt.  Unsere Crew setzt sich aus unserem englischen Instructor mit typisch britischem Humor, einem liebenswerten schottischen Ehepaar, Miriam, die KuS 12/13 mit mir gefahren ist und mir zusammen.  Das schottische Paar hat selbst ein kleines Segelboot (Hunter Medina 20) und viel Erfahrung in kalten Gewässern.  Jedoch waren sie noch nie auf einem Schiff unserer Größe (Sun Odysee 45) und müssen sich erst an die deutlich stärker wirkenden Kräfte gewöhnen.  Miriam fährt mit, als erste Vorbereitung auf ihren SKS, um Erfahrung zu sammeln und teils wegen der Meilen.  Und ich, na das wisst Ihr ja mittlerweile. 
Aber glaubt mal nicht, dass das ein Urlaubstörn für mich ist.  Manchmal denke ich mir, bin ich denn bescheurt mir das anzutun.  Denn es ist ein richtig blödes Gefühl, sich wiedermals einer Ausbildungs- und Prüfungssituation zu stellen.  Und noch dazu das ganze öffentlich darzubieten.  Das ist natürlich zusätzlicher Stress, den ich mir gut sparen könnte.  Aber, es ist halt so:  nur wenn man seine Kompfortzonen verlässt, kann man wachsen.  Und diese Weiterentwicklung kann ganz schön hart sein, aber das wusste ich ja vorher und hab mir ja bewusst ein äusserst anspruchsvolles Programm zusammengestellt.  Konkret bedeuted das, dass mir der Instructor natürlich ganz genau auf den Zahn fühlt und versucht mich ständig irgendwelchen Stresssituationen auszusetzen.  Was aber nicht missverstanden werden darf, dass er dies in unfairer oder unangebrachter Weise tut.  Im Gegenteil, er weiß genau wie anspruchsvoll die Yachtmaster Prüfung werden wird und will mich im Vorfeld dafür sensibilisieren und vorbereiten.  Dafür bin ich ihm dankbar und erwarte genau das.  Doch am Ende des Tages bin ich platt und freu mich auf die Koje und erholsamen Schlaf.  Zusammenfassend gilt bisher:  Es ist nichts aufregend neues, was das englische Ausbildungssystem mit sich bringt, aber es sind jede Menge hilfreicher Kleinigkeiten, die meinen Erfahrungsschatz bereichern.  Enorm wertvoll finde ich die englische Art einen Passageplan zu entwickeln inkl. Pilotages zum Auslaufen und Einlaufen in den Zielhafen, wobei auch auf Ports of Refuge zu achten ist. 
Und wie wichtig es ist, diese nicht zu vernachlässigen haben wir ja gestern gesehen, als wir unverhofft nach Puerto Rico ausweichen mussten.  Etwas anderes was auffällt ist, wie starkt die Psychologie ins Gewicht fällt.  So ist es nämlich sehr unangenehm, wenn einem ständig jemand über die Schulter schaut und wie sehr das vom Wesentlichen ablenken kann.  Doch das wird im Examen mit Sicherheit noch stärker wirken.  Also bin ich auch dafür dankbar, denn es lässt mir Zeit mich darauf einzustellen.  Hinzu kommt, dass es interessant ist, einen anderen Skipper bei der Arbeit zu beobachten.  Normalerweise trage ich die Verantwortung für Crew und Schiff und weiß wie anstrengend das sein kann.  Doch auch ein RYA Instructor ist nur ein Mensch und auch er ist nicht gefeit vor Stress und Sorge ums Schiff bei Manövern.  Wie sagt Michael Wnuk immer so schön: "Skipper können furchtbare Menschen sein." ;-)  Ausserdem bietet die Kommunikation bei Nutzung der englischen Fachterminologie ein nicht unerhebliches Potential für Missverständnisse.  Diese Erfahrungen haben die ersten Tage geprägt.  Und das obwohl das Wetter mit uns sehr gnädig war.  Untypisch für die Kanaren hatten wir einen leichten Mangel an Wind.  Daher war die bisherige Reise von Lanzarote, Puerto Calero über Marina Rubicon weiter nach Fuerteventura, Gran Tarajal und Morro Jable und von hier nach Gran Canaria, Puerto Rico mehr von der praktischen Umsetzung theoretischer Grundlagen geprägt als von wetterbedingten Segelmanövern.  So habe ich den gestrigen Schlag von 78 Seemeilen (rhumb line distance) als Skipper fungiert und somit dazu genutzt um mir meine letzte fehlende Zulassungsvoraussetzung zur Yachtmaster Prüfung zu erarbeiten.
Heute machen wir tagsüber Landgang und erholen uns.  Denn das Wetter soll sich bald ändern und der typische Kanaren Wind (NE 20kn) soll bald wieder eintreten mit der Vorhersage, dass es auch um einiges windiger werden soll (35kn).  Somit steht mit Woche zwei, die deutlich anspruchsvollere bevor.  Deshalb werden wir ab heute versuchen Strecke nach Norden gut zu machen.  Das heisst, heute Abend 1900 Auslaufen nach La Gomera, San Sebastian.  Von dort weiter nach Santa Cruz de La Palma und von hier dann den 200 nm Schlag (ca. 48h) zurück nach Lanzarote.  Vamos a ver!  Davon dann mehr beim nächsten Eintrag.  Vielen Dank fürs Lesen und meldet Euch gerne mit Kommentaren oder Fragen!
Liebe Grüße und Ahoi,
Euer Welt-RUM-bummler

44 Kommentare zu Meldung aus Puerto Rico!:

RSS-Kommentare
Roland on Samstag, 11. März 2017 23:41
Darauf ein Wort: Wenn der Shipper Skipper skippert, shippern Skipper Skipper rum. RUM shippern däds a. Liebe Grüße
Auf Kommentar antworten


Alex on Dienstag, 14. März 2017 13:29
Roland, dem ist nichts mehr hinzuzufügen ... ausser vielleicht ein Gastauftritt des Dichters beim nächsten "Seemannsgarn" ;-) Na, was meinst Du? Liebe Grüße und Ahoi, Alex
Auf Kommentar antworten


Kuester on Samstag, 23. November 2019 14:31
Having read this I thought it was extremely enlightening. I appreciate you taking the time and energy to put this informative article together. I once again find myself spending a significant amount of time both reading and posting comments. But so what, it was still worth it!
Auf Kommentar antworten


McMaster on Sonntag, 24. November 2019 19:14
Yes! Finally something about quest bars cheap.
Auf Kommentar antworten


Knox on Montag, 25. November 2019 07:33
Have you ever considered about adding a little bit more than just your articles? I mean, what you say is important and all. Nevertheless just imagine if you added some great photos or videos to give your posts more, "pop"! Your content is excellent but with images and videos, this website could definitely be one of the best in its niche. Good blog!
Auf Kommentar antworten


De Maistre on Dienstag, 26. November 2019 03:10
Yes! Finally someone writes about plenty of fish dating site.
Auf Kommentar antworten


Rose on Donnerstag, 28. November 2019 13:51
Pretty section of content. I just stumbled upon your blog and in accession capital to assert that I get actually enjoyed account your blog posts. Any way I'll be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently quickly.
Auf Kommentar antworten


Presley on Freitag, 29. November 2019 07:27
I know this web page presents quality dependent articles and other data, is there any other web page which presents such things in quality?
Auf Kommentar antworten


Hawdon on Samstag, 30. November 2019 09:35
Greetings from Los angeles! I'm bored to death at work so I decided to browse your website on my iphone during lunch break. I enjoy the information you provide here and can't wait to take a look when I get home. I'm surprised at how quick your blog loaded on my mobile .. I'm not even using WIFI, just 3G .. Anyways, wonderful site!
Auf Kommentar antworten


Ainsworth on Sonntag, 1. Dezember 2019 02:06
Very shortly this web page will be famous amid all blogging viewers, due to it's pleasant articles or reviews
Auf Kommentar antworten


Liston on Montag, 2. Dezember 2019 02:33
This is really interesting, You're a very professional blogger. I have joined your rss feed and look forward to searching for extra of your fantastic post. Additionally, I have shared your web site in my social networks
Auf Kommentar antworten


Troiano on Montag, 2. Dezember 2019 23:47
Usually I do not learn article on blogs, however I would like to say that this write-up very compelled me to check out and do it! Your writing style has been amazed me. Thank you, quite nice article.
Auf Kommentar antworten


Furphy on Dienstag, 3. Dezember 2019 22:25
Hi there, just became aware of your blog through Google, and found that it's really informative. I am gonna watch out for brussels. I'll appreciate if you continue this in future. Numerous people will be benefited from your writing. Cheers!
Auf Kommentar antworten


Sherer on Freitag, 6. Dezember 2019 04:30
It's a pity you don't have a donate button! I'd certainly donate to this brilliant blog! I suppose for now i'll settle for bookmarking and adding your RSS feed to my Google account. I look forward to new updates and will talk about this blog with my Facebook group. Chat soon!
Auf Kommentar antworten


Guertin on Freitag, 6. Dezember 2019 14:39
Spot on with this write-up, I absolutely think this web site needs a lot more attention. I'll probably be returning to read through more, thanks for the information!
Auf Kommentar antworten


Leidig on Samstag, 7. Dezember 2019 02:17
Its like you read my mind! You seem to know a lot about this, like you wrote the book in it or something. I think that you could do with a few pics to drive the message home a little bit, but other than that, this is magnificent blog. A great read. I'll certainly be back.
Auf Kommentar antworten


Thames on Sonntag, 8. Dezember 2019 03:42
Asking questions are in fact good thing if you are not understanding anything completely, however this post presents pleasant understanding even.
Auf Kommentar antworten


Queen on Montag, 9. Dezember 2019 09:32
I’m not that much of a internet reader to be honest but your sites really nice, keep it up! I'll go ahead and bookmark your website to come back in the future. Cheers
Auf Kommentar antworten


Fajardo on Dienstag, 10. Dezember 2019 07:21
Fantastic goods from you, man. I've understand your stuff previous to and you are just extremely great. I really like what you've acquired here, really like what you're saying and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still take care of to keep it wise. I cant wait to read far more from you. This is really a tremendous website.
Auf Kommentar antworten


Ziemba on Mittwoch, 11. Dezember 2019 08:00
It's truly very complicated in this full of activity life to listen news on TV, therefore I simply use world wide web for that purpose, and take the newest news.
Auf Kommentar antworten


Schaw on Freitag, 13. Dezember 2019 03:46
You really make it appear so easy with your presentation however I find this matter to be really one thing which I feel I might by no means understand. It kind of feels too complicated and very huge for me. I'm having a look forward on your next post, I'll attempt to get the grasp of it!
Auf Kommentar antworten


Benjamin on Freitag, 13. Dezember 2019 23:37
This info is priceless. Where can I find out more?
Auf Kommentar antworten


Harp on Montag, 16. Dezember 2019 22:00
I am actually happy to glance at this web site posts which contains lots of valuable data, thanks for providing these data.
Auf Kommentar antworten


Gaytan on Dienstag, 17. Dezember 2019 23:06
I got this site from my pal who shared with me concerning this web site and now this time I am visiting this web page and reading very informative articles at this time.
Auf Kommentar antworten


Bentley on Samstag, 21. Dezember 2019 12:36
Hi there, just wanted to say, I liked this blog post. It was practical. Keep on posting!
Auf Kommentar antworten


Mattingly on Sonntag, 29. Dezember 2019 06:38
My brother suggested I might like this website. He was totally right. This post actually made my day. You cann't imagine just how much time I had spent for this info! Thanks!
Auf Kommentar antworten


Rintel on Montag, 30. Dezember 2019 14:00
Hi there! I could have sworn I've visited your blog before but after going through many of the posts I realized it's new to me. Regardless, I'm definitely delighted I came across it and I'll be book-marking it and checking back frequently!
Auf Kommentar antworten


Mattson on Dienstag, 31. Dezember 2019 03:35
With havin so much content and articles do you ever run into any problems of plagorism or copyright violation? My blog has a lot of unique content I've either authored myself or outsourced but it seems a lot of it is popping it up all over the web without my permission. Do you know any solutions to help stop content from being stolen? I'd genuinely appreciate it.
Auf Kommentar antworten


Ansell on Dienstag, 31. Dezember 2019 21:43
Nice post. I was checking constantly this blog and I'm impressed! Very helpful info specifically the last part :) I care for such information a lot. I was seeking this certain info for a very long time. Thank you and best of luck.
Auf Kommentar antworten


Hager on Mittwoch, 1. Januar 2020 15:21
An impressive share! I have just forwarded this onto a coworker who had been doing a little research on this. And he actually ordered me lunch simply because I stumbled upon it for him... lol. So let me reword this.... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanks for spending time to discuss this subject here on your web page.
Auf Kommentar antworten


Wicken on Donnerstag, 2. Januar 2020 19:41
constantly i used to read smaller content which as well clear their motive, and that is also happening with this post which I am reading at this place.
Auf Kommentar antworten


Ahuia Ova on Freitag, 3. Januar 2020 08:41
I've been surfing on-line greater than 3 hours nowadays, yet I by no means discovered any attention-grabbing article like yours. It's pretty price enough for me. Personally, if all website owners and bloggers made just right content material as you probably did, the net can be a lot more useful than ever before.
Auf Kommentar antworten


Restrepo on Sonntag, 5. Januar 2020 06:11
Article writing is also a excitement, if you be familiar with then you can write otherwise it is difficult to write.
Auf Kommentar antworten


Kawamoto on Dienstag, 7. Januar 2020 05:14
Awesome! Its actually awesome post, I have got much clear idea concerning from this post.
Auf Kommentar antworten


Percival on Dienstag, 7. Januar 2020 20:32
Can I simply just say what a relief to uncover someone that actually knows what they're discussing on the web. You definitely know how to bring an issue to light and make it important. More and more people ought to check this out and understand this side of your story. I was surprised that you are not more popular because you surely have the gift.
Auf Kommentar antworten


Frencham on Dienstag, 7. Januar 2020 22:37
Hey would you mind stating which blog platform you're working with? I'm planning to start my own blog soon but I'm having a hard time making a decision between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your design and style seems different then most blogs and I'm looking for something unique. P.S Apologies for getting off-topic but I had to ask!
Auf Kommentar antworten


Tolbert on Dienstag, 14. Januar 2020 04:49
Hello there! This post couldn't be written any better! Reading through this post reminds me of my previous room mate! He always kept talking about this. I will forward this write-up to him. Fairly certain he will have a good read. Many thanks for sharing!
Auf Kommentar antworten


Takasuka on Dienstag, 14. Januar 2020 21:19
For hottest news you have to pay a visit world-wide-web and on the web I found this website as a best website for hottest updates.
Auf Kommentar antworten


Tinsley on Freitag, 17. Januar 2020 04:03
Hurrah! Finally I got a web site from where I be capable of truly obtain helpful data regarding my study and knowledge.
Auf Kommentar antworten


Heilman on Samstag, 18. Januar 2020 17:56
Hello just wanted to give you a brief heads up and let you know a few of the images aren't loading properly. I'm not sure why but I think its a linking issue. I've tried it in two different browsers and both show the same outcome.
Auf Kommentar antworten


Soward on Sonntag, 19. Januar 2020 00:19
I always spent my half an hour to read this website's content everyday along with a mug of coffee.
Auf Kommentar antworten


Vanwinkle on Freitag, 24. Januar 2020 22:46
It's the best time to make some plans for the long run and it is time to be happy. I have learn this publish and if I may I desire to recommend you few fascinating issues or tips. Maybe you could write subsequent articles relating to this article. I want to learn more issues approximately it!
Auf Kommentar antworten


Singletary on Sonntag, 29. März 2020 21:22
Marvelous, what a weblog it is! This blog gives useful data to us, keep it up.
Auf Kommentar antworten


Angliss on Samstag, 4. April 2020 13:03
Your style is very unique in comparison to other folks I've read stuff from. I appreciate you for posting when you've got the opportunity, Guess I will just bookmark this page.
Auf Kommentar antworten

Kommentar hinzufügen

Ihr Name:
E-Mail-Adresse: (Erforderlich)
Homepage:
Kommentar:
Machen Sie Ihren Text größer, fett, italic und mehr mit HTML-Tags. Wir zeigen Ihnen wie.
Post Comment
Homepage
zur Verfügung gestellt
von Vistaprint